• چهارشنبه ۲۹ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 969-8193-5
  • خبرنگار : 920916
  • منبع خبر : گزارش

آموزش مطلوب و استاندارد باید منجر به شکوفایی و پژوهش شود

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) مهران گفت: باید نتیجه تمام فعالیت‌های آموزشی، شکوفایی امر پژوهش باشد، یعنی امور آموزشی جنبه ابزاری برای امور پژوهشی دارند و آموزش در خدمت پژوهش قرار گیرد .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی گوهری» ، با اشاره به نسبت آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: روزگار نه چندان دور پژوهش و امور پژوهشی بر امور آموزشی سبقت چشمگیری داشته است، اما با ورود عواملی چون کسب نمره و مدرک گرایی به آرامی پژوهش جای خود را به رنگ و بوی آموزشی داده است .

وی جایگاه پژوهش در حوزه‌های علمیه را جایگاهی رفیع دانست و افزود: حوزه‌های علمیه و بزرگان اهمیت بسزایی برای امر پژوهش قائل بودند، به گونه ای که در احوالات علمای تراز اول آمده است، طلابی که در امور پژوهشی تلاش بیشتری داشتند، مورد توجه عاطفی و مادی بیشتر بودند.

گوهری پژوهش علمی را رسالت اصلی حوزه‌های علمیه خواند و ادامه داد: باید نتیجه تمام فعالیت‌های آموزشی، شکوفایی امر پژوهش باشد، یعنی امور آموزشی جنبه ابزاری برای امور پژوهشی دارند و آموزش در خدمت پژوهش قرار گیرد، لذا اگر هدف و غایتی غیر از این امر باشد نتیجه ای معکوس اخذ می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) مهران تصریح کرد: پژوهش و کار علمی پژوهشی باید مغز و درون مایه حوزه علمیه باشد و حتی امور تربیتی باید در خدمت مسائل پژوهشی باشند .

وی در پایان وجود راهنما و مشاور را لازمه قدم نهادن در وادی پژوهش دانست و گفت: باید شاکله و ساختار صحیح یک پژوهش استاندارد به طلبه جوان آموزش داده شود .


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: